Neue Google-Studie zum Thema Multi-Screen

http://googlemobileads.blogspot.co.uk/2012/08/navigating-new-multi-screen-wor…

Google hat eine neue Studie veröffentlicht, die sich damit beschäftigt, wie User verschiedene Geräte entweder sequenziell oder parallel nutzen.
Kernaussagen:
” We found that nine out of ten people use multiple screens sequentially and that smartphones are by far the most common starting point for sequential activity. So completing a task like booking a flight online or managing personal finances doesn’t just happen in one sitting on one device. In fact, 98% of sequential screeners move between devices in the same day to complete a task.
With simultaneous usage, we found that TV no longer commands our undivided attention, with 77% of viewers watching TV with another device in hand. In many cases people search on their devices, inspired by what they see on TV. “

Und natürlich ist Search das entscheidende Element bei der Nutzung… 🙂

Flattr this!

Dieser Eintrag wurde veröffentlicht in Link und getaggt als , , , , , , , , . Fügen Sie den permalink zu Ihren Favoriten hinzu.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind markiert *